چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد دستگیری چند سارق با ده‌ها فقره دزدی در مشهد بهترین دمنوشی که از اضافه‌وزن جلوگیری می‌کند مبنای افزایش حقوق بازنشستگان باید اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی باشد
سرخط خبرها

رونق حوزه گردشگری در گرو توسعه گردشگری معنوی

  • کد خبر: ۲۱۲۰۱۹
  • ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
رونق حوزه گردشگری در گرو توسعه گردشگری معنوی
یک فعال در حوزه گردشگری گفت: با رونق گردشگری مذهبی سایر حوزه‌های گردشگری نیز انتفاع خواهد یافت.

به گزارش شهرآرانیوز، از ۲۳ تا ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران، شاهد حضور غرفه‌های از ۳۱ استان کشور، هتلها، خدمات مسافرتی، بوم گردی‌ها و ارائه ظرفیت‌های گردشگری ۱۱ کشور دعوت شده به نمایشگاه هفدهم هستیم. حضور دبیرکل سازمان گردشگری ملل متحد و افتتاحیه نمایشگاه در سالن اجلاس سران و سخنان رییس جمهوری در افتتاحیه اهمیت این رویداد را در حالی نشان می دهد که وزارت میراث فرهنگی با همکاری وزارت خارجه روادید ورود به ایران را از گردشگری ۳۳ کشور برداشته و به قول دبیر کل سازمان گردشگری، لغو این روادید پیشرفتی بزرگ در راستای گشودن در‌های ایران و رشد گردشگری است؛ و به فرموده ریاست جمهوری در افتتاحیه اجلاس؛ کسی که به ایران سفر می‌کند باید از لحظه ورود تا لحظه خروج احساس آرامش کند وی افزوده است اینکه برخی بهانه میآورند اگر بخواهیم گردشگری را توسعه دهیم، پس از اصول و مبانی تجدید نظر کنیم کاملا نادرست است.

اقدامات وحرف‌های امیدوار کننده حوزه حاکمیتی کشور این نوید را می‌دهد که قطار گردشگری به سمت پیشرفت در حال حرکت است و امید است برنامه‌ریزی برای رشد این صنعت به گونه‌ای باشد که سرمایه گذاران در این صنعت احساس آرامش کنند.



فعال حوزه فرهنگی و اجتماعی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز در خصوص فرصت‌های گردشگری در کشور تصریح کرد: امروزه حال هتل داران زیاد خوب نیست، بوم گردی‌ها با مشکل مواجه اند. شرکت‌های خدمات مسافرتی با نوسانات اقتصادی در چالش اند، رسانه‌های حوزه گردشگری ضعیف و ضعف‌تر شده اند بسیاری از این نشریات در سال‌های گذشته تقریبا نیمی از سالن را به خود اختصاص می‌دانند و امسال غرفه‌های کم رنگی در این حوزه فعالند و بستر تبلیغات رسانه‌ای ضعیف شده است، گله مندی مدیران مسئول رسانه‌های وابسته به این صنعت گوش شنوا می‌خواهند، غرفه‌های پر زرق و برق ادارات کل استانی که اکثرا با بودجه‌های دولتی یا حمایتی اداره می‌شود در کنار غرفه‌های حوزه‌های دانشگاهی و مطالعاتی در این صنعت نمره ۲۰ را بخود اختصاص میدهند.

لزوم عزمی جدی جهت جذب سرمایه و رونق اقتصادی در حوزه گردشگری

به گفته حسین رضائی، آمیخته گی حضور متخصصین حوزه صنعت گردشگری با مردمی که به جهت گذران اوقات به نمایشگاه مراجعه می‌کنند فاصله تشخیص و پاسخگو یی را زیاد می‌کند؛ که انتخاب زمان برای حضور متخصصین در نمایشگاه بعدی انشالله لحاظ شود.

وی افزود: آمار‌هایی که معاونت محترم گردشگری در افتتاحیه ارائه دادند نشان از حضور ۵ میلیون و چهارصد هزار گردشگر خارجی به ایران طی ده ماه نخست امسال و افزایش رو به رشد آن نسبت به سال قبل نشان از عزمی جدی جهت جذب سرمایه و رونق اقتصادی است.

وی به این موضوع اشاره کرد که آمار‌های جهانی تعداد گردشگری جهان در سال ۲۰۲۲ را بیش از ۹۰۰ میلیون نفر اعلام که نسبت به قبل از کرونا ۶۳ درصد رشد داشته است و این صنعت در جهان در حدود ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان را بخود اختصاص داده و در حال حاضر بیش از ۲۹۰ میلیون نفر بطور مستقیم و غیر مستقیم در فعالیت گردشگری شرکت دارند و به عبارتی دیگر از هر ۱۱ شغل در سطح جهان یک شغل در ارتباط با گردشگری است؛ و پیش بینی می‌شود تا آخر سال ۲۰۳۳ این تعداد به ۲۴۰ میلیون نفر خواهد رسید.

لزوم توجه به جذب گردشگر خارجی و استفاده از ظرفیت ها

این فعال در حوزه گردشگری یادآورشد: اگر ما به صنعت گردشگری به غیر از تاثیرات فرهنگی از منظر رونق اقتصادی و اشتغال نگاه کنیم لازم است پک‌های حمایتی، چه در گردشگری داخلی و چه در جذب گردشگران خارجی داشته باشیم.

به گفته رضایی، ارائه ظرفیت‌های گردشگری معنوی، مقاومت، ورزشی، زیارتی و مذهبی، سلامت و گردشگری حلال و ایجاد بستر مناسب در حوزه‌های خدماتی، حمل و نقل هوایی، ریلی و زمینی می‌تواند در جذب گردشگر داخلی و خارجی موثر باشد وسفر خارج شده از سبد هزینه خانواده ایرانی که به فرموده عضو کمیسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی (۴۴ درصد مردم ایران امسال به سفر نرفته‌اند) را مجددا به سبد هزینه خانواده برگرداند.

وی تصریح کرد: امسال توجه به گردشگری مذهبی و زیارتی همانند سال‌های قبل کم رونق بود و به غیر از اداره کل خراسان رضوی که نمادی از گنبد طلایی حضرت را در غرفه آرایی آورده، انتظار بود سایر استان‌ها بخصوص قم و فارس که بخش مهمی از گردشگران آن زیارتی هستند، در این خصوص فعال‌تر بودند.

رونق حوزه گردشگری در گرو توسعه گردشگری معنوی

این دغدغه‌مند یادآورشد: توجه داشته باشیم با رونق گردشگری مذهبی سایر حوزه ها‌ی گردشگری نیز انتفاع خواهد یافت، لازم است به این نکته اشاره کنم که در سال گذشته میزان سفر‌های گردشگری به کشور‌های متعهد به چهارچوب اسلامی و به اصطلاح گردشگری حلال ۲۲۰ میلیارد دلار گردش مالی داشته است و ۳۰ درصد از کل گردشگری جهان را (به غیر از حج و عمره) به خود اختصاص داده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->